Juhlahumua ja Halikko-mitaleita

lähettänyt Rikala seura 6.12.2017 klo 9.44   [ 6.12.2017 klo 9.45 päivitetty ]

Halikon itsenäisyyspäivän juhlaa saatiin viettää pikkupakkasessa, kauniin valkoisessa lumimaisemassa. Halikon kirkossa pidetyn jumalanpalveluksen ja sankarihaudoilla käynnin jälkeen juhlakansaa kokoontui runsaasti Halikon seurakuntatalolle, jossa istumapaikat olivat loppua kesken. Kahvia riitti kuitenkin kakun kera kaikille. Suomi 100-vuotta ja Halikon kunnallishallinto 150-vuotta näkyivät sekä kuuluivat juhlassa hyvien puheiden ja musiikin kera.

Tilaisuuden loppupuolella jaettiin tämän vuoden Halikko-mitalit. Mitalein palkittiin Eero Pihko, Salon seurakunta, Halikon alue ja yllätyksenä Jari J. Laiho. Eero Pihko on ollut monessa mukana ja yhdistysten sekä erityisesti musiikin kautta hän on tullut tunnetuksi monelle halikkolaiselle. Seurakuntaa haluttiin muistaa Halikon kulttuurihistoriallisen kirkon ulkosivun ja katon korjaustyön ansiosta. Jari J. Laiho taasen tunnetaan laajalti halikkolaisten parissa kunnallisena vaikuttajana, yhdistystoimijana sekä kotiseudustaan huolta pitävänä.

Kuvassa Halikon aluekappalainen Miika Rosendahl seurakunnan edustajana, Eero Pihko ja Jari J. Laiho.