Halikko-mitalit 2018 jaettiin itsenäisyyspäivän juhlassa

lähettänyt Rikala seura 6.12.2018 klo 8.13
Rikala-seura ry:n järjestämässä Itsenäisyyspäivän juhlassa jaettiin tämän vuoden Halikko-mitalit. Saajina oli jälleen eri tavoin ansioituneita, halikkolaisuuden puolesta toimivia. Mitalinsaajia oli tällä kertaa kolme eri tahoa ja kaikki mitalit olivat pronssisia. Halikko-mitalin numero 69 sai Halikon yksityisen yhteiskoulun ensimmäisenä rehtorina sekä Rikala-seuran puheenjohtajana toiminut Erkki Pursiainen. Pronssinen mitali numero 70 luovutettiin Hajalan kylälle ja kyläläisille. Kyläyhteisö on voimallisesti puolustanut pienen kylän elinvoimaisuutta ja toiminut muun muassa päiväkodin ja koulun säilymisen puolesta. Kolmas mitali annettiin Märynummen kylälle ja kyläläisille. Kahdesta kylästä, Märystä ja Nummesta, yhteenkasvanut kylä on elinvoimainen, reilun tuhannen asukkaan kylä. Alueelta löytyy merkkejä kivikautisesta asutuksesta, mutta myös viime vuosisatojen perinnemaisemaa sekä kulttuuriympäristöä on näkyvillä.

Kuvassa vasemmalta Hajalan kyläyhdistyksen mitalin vastaan ottaneet Elina Lindberg ja Sini Piintilä, Märynummen kyläyhdistyksesta Laura Leivo ja Riitta Nieminen sekä oikealla Erkki Pursiainen. Kuva: Pekka Rinne.